Snabbt resultat

L:B

Han kändes bra på framhoppningen men han drog si väldigt mycket åt vänster på räcket! Försökte styra upp det lite men
det var faktist väldigt svårt.
Iaf så fick vi ett bra flyt inne på banan. Men så var det en mur som jagvar osäker på om han skulle hoppa, så där
backade jag in honom och galoppsprången blev kortare och kortare. Men vi tog oss över och fick trotsallt en hyfsad
stilpoäng; 96,5 tror jag. Blev typ andra utanför placering, men jag är nöjd ändå! :)


L:b+5

Kändes väldigt fin även nu på framhoppningen. Drog inte lika mycket åt vänster.
Inne på banan flöt allt på bra, kombinationen satt som ett smäck! Men efter den hade jag t'nkt rida på nio språng lite
tillbaka, men kortade upp honom för sent och det där störande lilla extra språnget blev nu ett stopp. men alltså helt
mitt fel. Tog det igen och kom bra. Sista hindret var en trippelbarr och då satte jag upp för mycket fart i svängen
och mot hindret började jag bromsa = precis så jag inte ska göra. Så där blev vi uteslutna, men vi tog den igen
och kom perfekt, så det var skönt och avsluta med ett fint språng!

I helhet är jag väldigt nöjd. Det var inte ofta jag satt och bromsade in och det var endast någon enstaka gång
det där extra språnget kom. Tobbe hade inte kännts speciellt hoppsugen dagen innan och det verkade som
han inte hade någon lust alls och gå in i transporten. Men väl där gjorde han super ifrån sig!
På framhoppningen till 105, kändes oxern så liten! Frågade till och med om den verkligen var på rätt höjd.. Men det
är ju bara bra! :D


Nu följer jag med pappa som ska passa lilla Leah ett tag, sen ska jag göra hage åt hästarna och fixa en design!

Kommentarer
Postat av: Maj - en bra träningsblogg

Vilket sött namn :D

2011-07-11 @ 20:36:21
URL: http://majjohansson.blogg.se/
Postat av: a l e x a n d r a - Hamreryttarna

huvudsaken är ju att man är nöjd :D

2011-07-11 @ 20:52:20
URL: http://hamreryttarna.blogg.se/
Postat av: Sofie

kul att du är nöjd! :D

ska du till KRK på Solstahoppet? ;)

2011-07-11 @ 23:01:43
URL: http://sofiegarberg.wordpress.com
Postat av: Olivia Gustavsson

är det du som gjort din header/deisng?

2011-07-12 @ 14:32:43
URL: http://oliiviiagustavsson.blogg.se/
Postat av: Olivia Gustavsson

sv. den är assnygg! Du gör inte till andra? (A)

2011-07-12 @ 18:04:05
URL: http://oliiviiagustavsson.blogg.se/

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0