Dagens Ridpass

Riktigt jäkla varmt ute idag alltså! Det har varit runt 25 grader i skuggan och otroligt hett i solen! Så förhoppningsvis har jag fått lite färg ;)

Iaf så gick jag inte ut och red förrän åtta. Först då började det svalna lite. Jag tycker så synd om hästarna om de ska behöva jobba när det är som varmast!
Nu till ridpasset då, hehe. Red ut med Tobbe. Han va riktigt pigg och spänd på att få "utforska" de "nya" vägarna, fastän vi gick där hur många gånger som helst förra sommaren ;) Men iaf, pigg och glad var han.
Jag krävde inte så mycket utan lät honom mest trava och galoppera i lagom takt :)
Sen hoppade vi över björken som hade ramlat ner över stigen, shit vilka hopp han gjorde (hoppade en gång åt båda hållen)! Det märktes att han tyckte det var roligt! :)

Sen tog vi en lugnare trav och lugnare galopp på hemvägen, så han inte skulle tro att han får göra precis hur han vill ;)

När vi kom hem var Exando anfådd och svettig för han hade sprungit runt och gnäggat hela tiden. Så han motionerade själv! ;D


Kommentarer
Postat av: Patricia

det är så underbart skönt ute nu ;) nästan för varmt..

2011-06-04 @ 15:09:54
URL: http://ponnynceline.blogg.se/

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0