En lugn måndag

Tiden gick ovanligt snabbt idag. Vips sa det och så var det lunch. Vops sa det och så var klockan två. Och efter att
ha latat mig lite hängde jag med brorsan och några fler ner till "byn" för och titta på lite saker i hästaffären. Hittade
dock inte det jag sökte men däremot såg jag två superfina "kitt" (schabrak och huva). Ett i ljusblått från Catago och
ett mörkblått från Jacson. Jag va sååå sugen och köpa ett utav dem, Tobbe passar så bra i blått! Men tyvärr hade jag
inte så mycket pengar med mig så jag fick stå emot ;)

Väl hemma tog jag upp Tobbe till den övre hagen och tränade lite trick/lydnad med honom. Började med och låta
honom gå runt och titta och fundera lite över varför mamma släppt honom här ;) Så satte jag igång honom i trav
och så småningom galopp. Efter några varv åt båda hållen var mycket mer uppmärksam på mig och vad jag ville.
Då tränade jag lite "trick", dvs lyfta på benen, buga (med viss hjälp) och det vanliga som backa, gå framåt och
flytta bakdelen. Det funkade bra, Tobbe är verkligen en intellgent ponny!
Som avslutning lekte vi "följa john" utan att han fick godia emellan. Då kände jag verkligen den där respekten och
uppmärksamheten som man vill ha fram! Finns ingen bättre känsla!


Nu ska jag snart gå ut och gå en sväng med båda pållarna, så de får röra llite mer på sig och så de inte blir stela.
Imorgon är det hoppträning på gräs som gäller! Ska bli roligt och testa det. Förutom att jag hoppar och rider på gräs (eller åker) här hemma förjämnan så har jag aldrig hoppat på riktigt gräsbana förut. Lite extra spännande alltså! :)

Annars har jag inte mycket och säga, så ni får la ha en bra kväll! :)




Finaste


Kommentarer
Postat av: LTC - Häst och tävlingslivet genom kameran

Älskar din header! och gudars vilken fin ponny :D

Kolla in årets nyhet i hästbloggvärlden! Hos LTC (lifethroughcamera) får du följa två tävlingsryttare genom kameran lika mycket hemma som på tävlingar. Som en videodagbok! Klicka dig in och lämna gärna en kommentar :)

2011-06-30 @ 23:06:50
URL: http://lifethroughcamera.blogg.se/

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0