Godmorgon

Igår var det en riktigt riktigt varm dag. Runt 27 grader i skuggan.. Därför alldeles för varmt för att rida enligt mig.
Så efter jobbet hamnade jag på stranden med bästa Julia. Årets första dopp fick jag till också! Faktist så var det
riktigt varmt i vattnet.

Vid sju ungefär åkte jag till fotbollsplanen och stod i kiosken ungefär halva matchen tillsammans med Marie. Och gud
så varmt det var därinne! Höll på och få spader .. ;) Men överlevde gjorde jag tydligen och hem kom jag vid halv tio.
Då var det helt perfekt temperatur! Svalt men ändå långt ifrån kallt. Så då gjorde jag iordning Tobbe och tog ett
dressyrpass! Jag tror han tyckte det var skönt och få röra på sig, knotten och myggen var näst intill outhärdliga
när jag gjorde honom iordning (förstår inte hur hästarna står ut..). Ridpasset skriver jag i en eget inlägg.

Halv tolv var jag klar och kom in med ett antal myggbett på armarna. Jag vet inte hur länge jag låg och kliade
innan jag kunde somna..

Något annat, lite jobbigt som hände igår, var att mopeden gick sönder. Ett kedjelås som var kasst, som pappa sa.
Så idag är alternativen att mamma skjutsar mig eller att jag cyklar (och då inte behöver ordna med någon skjuts
hem sen).
Jag valde att cykla! Ja, oj va jag ska vara duktig och motionera! Nästan en mil fram och tillbaka ju!


Idag händer inte mycket vad jag vet. Förhoppningsvis blir det inte så varmt som igår, så jag kan rida åtminstonde.
Jo, förresten, jag ska ju rida Victorias pålle idag också! Så då får vi verkligen hoppas på svalare temperaturer (även
om jag inte har något emot att vi en "fin" bränna;)).


Kommentarer
Postat av: Madde

Sv; Vet inte säkert, kan det ha varit mer än ett år ? :O Vi åkte nämligen på en hopptävling som teori med vår hoppgrupp på min gamla ridskola. Självklart tog alla med sina kameror ;) Jag kan försöka leta upp bilderna och kolla vilket datum det var :) Jag hade dessutom fotat (samma tillfälle) en som står i samma stall som mig (hemma i stockholm) och märkte det inte förrän ganska nyloigen :P Kände inte henne då :P

2011-06-30 @ 07:43:56
URL: http://ricos.blogg.se/
Postat av: Theresé - Dressageroyals

sv; hihi bra :D

2011-06-30 @ 09:24:51
URL: http://dressageroyals.blogg.se/

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0