Häst nr 1 & 2 klara

Nu har jag precis varit och ridit Alma. Hon va pigg och blev lite stark imellanåt, men annars
gick det bra tycker jag! Det är en liten dam med mycket energi detdär ;)

Tobbe red jag innan Alma. Värmde upp som jag gör på tävling fast nu hade jag ett par bommar
lite här och var. I högergaloppen kändes han lite motsträvig och bytte till korsgalopp. Men med
stadig ytter och mycket innerskänkel blev han mjukare och rundare.
Sen hoppade jag ett litet hinder som kändes sådär. Vi hade inget bra flyt och han lyssnade inte
speciellt bra.. Men sen hoppade jag ett räcke som till slut låg på 1,15 cm. Där kändes det så mycket
bättre! Bra rytm, bra flyt och super fina språng! Jag tog även en snävare sväng in och även då satt
språnget klockrent! ;)
Med den känslan avslutade vi och nu känns det bra inför imorgon. Dock var han lite "segare" än jag
vill att han ska vara.. Men vi ger honom lite betfor idag och så tar vi med lite imorgon också, så han
får lite mellan klasserna :)

Nu ska jag äta lite, systern är här med de små barnen också :) Sen ska jag rida Exando, om det kunde
sluta regna ...


Några härliga sommarbilder.







Kommentarer

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0