Ingen framgång utan motgång.

Jag och mamma gick ut på en liten skritt tur i skogen med hästarna idag. De fick klättra lite och så. Sen red
jag lite dressyr här på vår bana som är väldigt lerig och blöt efter en regning dag. Men Tobbe har brodd på så
han gled inget, dock stör det lite i arbetet ändå.

Att tolka av rubriken så var inte vårat samspel det bästa idag. Tobbe hade mycket överskottsenergi och hade
ingen lust att böja och samla ihop sig, särskilt inte när det stod en massa stutsar framme som såg tusen gånger roligare ut!
Men efter ett par rejäla bakuter som nästan fick mig på marken och mycket "prtoo-ande" så fick vi en någorlunda
lugn och balanserad galopp. Då var han svettig och leran hade sprutit långt uppåt bogen och låren. Men det är
smällar man får ta. Fast det vore ju ganska skönt om det kunde gå lika lätt att spola av utrustningen som att spola av hästen..




Alltid bäst ändå

Kommentarer
Postat av: jag

Jag skulle vilja lära mig att redigera en dag . De är ganska nödvändigt känner jag . Ialla fall i min sitvation

2011-06-25 @ 13:02:26
URL: http://gepardsochjag.blogg.se/

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0