Lång dag

Det blev en lång dag idag. Klockan är halv elva och det var inte länge sedan jag kom 
hem, men det är väl sånt man får tåla när man är inom hästbranchen ;)

Maja kom och red hästarna med mig hem igen, tack Maja! :) Det tog inte så länge faktist. Med racer-
Tobbe i täten så gick det undan! Han var ganska pigg idag och hade en hel massa spring i benen.
Och Exando, han gör precis som Tobbe. Travar Tobbe, travar Exando. Stannar Tobbe, stannar Exando.
Därför är det inte så krävande att rida honom, man kan i princip rida på långa tyglar hela tiden ;)

När vi var hemma, slängde vi in hästarna i hagen och Maja åkte hem. Då kom jag på att vi inte
hade agrigatet hemma, så vi fick åka och hämta det, för att sedan åka tillbaka, sätta upp några stoplar
samt se till så att strömmen gick fram = tog en stund. Men till slut blev vi klara och nu är jag så
trött att jag knappt orkar hålla ögonen öppna. Det som faktist håller mig vaken är de bedrövligt
störande knotten och myggen som ordagrant suger blodet ur mig!!! (lätt överdrivet.. ;))



Inge lortig eller så...

Kommentarer
Postat av: Tuva

Söööt bild, tihi!



SV: Följer dig nu också! :D



Jaså okej, vad roligt! Rider din mamma mycket också eller?



Okej, tycker du den fungerar bra? På jakt efter systemkamera och jag har liksom ingen aning vilka som passar eller är bra. Min kompis har en Nikon D40 som jag lånade och den funkar liksom bra... Kamera som är lätt att använda men helst även kan användas mer avancerat när man vet lite mer vad man håller på med.

Hur mycket kostade din, vet du det? :)



Njä, jag har ingen egen häst. Dock rider och sköter jag en häst 2 km från mitt hus. Dottern till ägaren (18 år) rider på halvbrorsan och har inte tid med Zeb, som jag då tar hand om så ofta jag vill. De har två hästar i ett litet stall på gården.



Har ni egen gård eller, hur ligger det till? ^^

2011-06-17 @ 00:49:44
URL: http://tuvat.blogg.se/

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0