Tränare på framhoppningen - Hur långt får det gå?

Många har ju på framhoppningen med sig tränare, förälder, hästskötare osv vilket är bra om man
behöver hjälp med att höja eller sänka något hinder. Men jag tycker att tränaren går lite över
styr ibland, i alla fall vissa.

Vissa tränare har flera "elever", ibland flera i varje kategori. Dessa ryttare hoppar sannolikt fram
på lite olika tider. Alltså den ena startar bland de första i klassen, någon i mitten och någon är en av de sista.
Dvs att tränaren har en "elev" hela tiden. Det jag tycker är störande och respektlöst är när dessa tränare
höjer och sänker hindren till sina "elever" utan att tänka på de andra ryttarna som kanske vill hoppa
en gång på det lägre innan hindret höjs upp. Visst, man får väl säga till. Men ibland hinner man inte och
jag tycker att tränaren själv kan tänka till lite och faktist fråga om det går bra att höja hindret.

Detta är ju inte bara irriterande, utan det stör ju också min (och andra "utsattas") uppvärmning om man
ska behöva anpassa sig till hur hindret ligger precis när man vill hoppa.

Och extra oroande är det ju när det är vuxna männsikor..


Kommentarer
Postat av: Josäfin :>

Bra inlägg!

2011-06-20 @ 17:38:45
URL: http://jossanamigo.blogg.se/
Postat av: Amanda

Klart att de kanske borde ha bättre koll! Men det är också som så att man måste vara mer med själv också. Är du påväg mot hindret ropa högt och tydligt för då lär ju inte hindret höjas! När man sedan kommer upp i klasserna ser man oftast att alla har "någon" med sig på framhoppning som håller koll åt en. annars hade de ju inte funkat. En tränare som har flera elever kan ju inte fråga alla på framhoppning om de behöver hjälp med höjning och sänkning? De behöver dock inte vara otrevliga.

2011-06-21 @ 10:43:02
URL: http://amandeafugglas.blogg.se/

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0