dagens ridpass

Exando.

Mamma var ute och gick en liten sväng med honom bara, det har han förtjänat! Hela denna vecka har han fått jobba, så han tyckte nog det va skönt :)





Tobbe.

Red ut en sväng. Visste inte vart jag ville gå, så Tobbe fick bestämma och han valde en väg som vi inte går så ofta, men ändå är rätt fin och rida på! Lite tråkigt bara, att man inte kan rida runt, utan måste vända.. Men perfekt som omväxling! ;)
Iaf så var han lugnare idag, iaf när vi gick hemifrån. Drog inte så farligt och lyssnade bättre :)
I "slutet", alltså precis innan vändplanen, är det världens backe - lång och brant! Så det blev lite klättra också ;)
Fokuserade mycket på galoppfattningarna, så de blev lugna och sansade och att han inte fick dra iväg, utan vänta och lyssna på vad jag vill. Det funkade bra, och han lyssnade riktigt bra på slutet! :)


Kommentarer
Postat av: Ninni - en satsande ridskoleryttare

Hejsan!

Kolla gärna in min blogg: http://pauliinanilsson.blogg.se , även kallad En Satsande Ridskoleryttare.

Just nu har jag en "dagens blogg"-tävling pågång där det ända du kan vinna en länk till din blogg, det ändå du behöver göra är att kommentera "jag är med"!



Btw. Väldigt fin blogg :)

2011-03-07 @ 10:50:32
URL: http://pauliinanilsson.blogg.se/

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0