Våren är här!








Inleder första inlägget på ca en vecka med några vårbilder. För nu kan man väl ändå säga att våren är här för att stanna?
I princip hela veckan har det varit massa varmgrader (va uppe i 8 häromdagen) och solen har skinit mestadels. Så nu ser det ut ingefär såhär på gården:



Idag (fredag) har det varit lite kallare och det har blåst en hel del. Men det överlever man :) Dock inte så jättekul att det börjar bli lerigt i hagen, Exando älskar att rulla sig i lera. Tur att han inte är vit och tur att Tobbe hellre rullar sig i boxen.

Lite om det som hänt i veckan då.

I tisdags var jag på hoppträning med Tobbe. Allt kändes bra, förutom att jag missbedömde flera gånger på en oxer. Tobbe va dock väldigt snäll och hoppade och försökte så gott det gick. Skärpte iaf till mig och avslutade med ett jättebra språng.
När vi kom hem såg vi att han hade trampat sig precis ovanför hoven. Transport skydden va helt sönder, så det va väl inte så konstigt.
Iaf så va det värre än vi trodde, så han har varit lite öm och hoven har varit ganska varm i den "över delen". Så igår verkade han halta en aning i traven, men idag märkte jag inget. Det va inte heller lika varmt och han vilade på den andra hoven förut när jag kom också.
På söndag har vi planerat att åka på årets första tävling. Så om jag inte känner något imorgon, så åker vi dit och ser hur han är. I värsta fall får vi helt enkelt avanmäla och åka hem igen, svårare är det inte!

Exando har varit ute och gått rätt så långa promenader med mamma varje dag denna vecka, och jag har även ridit honom de dagar jag hunnit, så han verkar må riktigt bra nu! Det känns himla skönt, och de gör en ännu mer taggad och inspirerad! :)

Imorgon (lördag) ska jag först med en kompis till ett ridhus och hjälpa henne lite med hoppningen. Det blir på förmiddagen. Sen ska jag också rida mina hästar (kollar hur Tobbe känns, putsa och packa om allt känns bra samt fixa med allt annat). Senare på kvällen ska vi äta mat, så det blir fullt upp!
På söndag blir det ju då förhoppningsvis tävling.

Nästa vecka kommer det flyta på i samma takt och förhoppningsvis utan tråkiga överraskningar. Vet inte när jag skriver nästa gång, men håll utkik, för åker jag på tävling så kommer resultaten upp iaf :)


Kommentarer
Postat av: Ninni - en satsande ridskoleryttare

Hejsan!

Kolla gärna in min blogg: http://pauliinanilsson.blogg.se - Även kallad "En satsande ridskoleryttare". Där får du följa min väg till toppen med ridskolehästar. :)

Jag kör nu också en "dagens blogg"-tävling, där det ända du behöver göra är att kommentera "Jag är med".



Väldigt fin blogg! :D

2011-03-25 @ 23:41:41
URL: http://pauliinanilsson.blogg.se/
Postat av: Olivia, the one and only

Jäklar va obehaglig bild på ögat :D

2011-03-31 @ 18:29:02
URL: http://thesimplegirl.blogg.se/

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0