Veckan som gått.

Det var ett tag sedan jag skrev nu, så jag ska berätta lite om veckan som gått :)

På sändag kom min kära vän Victoria (mer känd som vickeun) hit och vi var ute och red en sväng med två pigga hästar! Sen hoppade vi lite också, och det gick riktigt bra! ;) Åkte också med till henne en sväng och jobbade med hennes hästar!
Måndag och tisdag pluggade jag som en dåre (även lördag och söndag), efterom vi gjorde nationella i NO på onsdag (fysik) som gick sådär. Ett ganska svårt prov men rätt lätt labb :)
Idag (torsdag) har jag varit hemma. Hela veckan har jag gått med en förkyldning som bara blir värre och värre. Och idag hade vi friluftsdag, så jag stannade alltså hemma.

Men jag har fått mycket gjort, faktist.

*Gjort matteläxan (som tog ca dubbelt så lång tid som den kunde gjort, då jag märkte -efter 9/13 lösta uppgifter - att jag redan gjort den läxan)
*Städat (dammsugit osv)
*Diskat
*Dragit in ved


För övrigt kan jag säga att Tobbe fortfarande är rädd i trafiken. Det har blivit värre och vi kan därmed konstatera att det inte är något tillfälligt, utan att det antagligen är minnen som kommer upp från krocken. Detta är såklart tråkigt, då det nästan blir farligt och vara ute på vägen själv. Går jag efter Exando och ställer honom utåt, går det bra, eller om det finns en infart eller liknande som man kan gå in på. 

Idag försökte jag skritta med honom på storvägen (den lilla bit det innan man kommer in på en mindre väg alltså). Men jag fick honom inte till att gå längre än ner till korset (ca 200 m). Så jag hoppa upp och då gick det en bit till, men så kommer storbussen och jag ville verkligen inte riskera något, så jag vände och gick tillbaka en bit till en liten avfart.
Sen jag gick hem tillbaka och jobbade med bommar och hinder istället. Det gjorde jag igår också, men då kändes det inte så bra. Fick ingen bra rytm och såg inga distanser. Ingen bra känsla helt enkelt! 
Men idag kändes allt jättebra. Galopperade först över bommar och jag tyckte jag såg distanserna tidigt! Tobbe va också väldigt pigg och taggad och det bidrog till en bra galopp med ett bra tryck!
Han tjafsade lite när jag hoppade av och höjde (inte just för att jag höjde, men när jag hoppar av tycker han jag är dryg som hoppar upp igen) och gjorde en rejäl bakut så jag blev sittandes på halsen, men kom tillbaka i sadeln igen. Men det verkade som han tyckte det va kul iaf, för han drog jättemycket mot hindren och tvekade inget! Så idag hade jag verkligen och bra känsla och Tobbe va väldigt duktig!





Exando är pigg och glad och älskar solen och mat (som vanligt) :)
I helgen ska jag umgås med Vickeun och det är alltid lika roligt!




Första tävlingen kommer att vara den 27:e mars. Det är en lokal tävling och vi kommer hoppa L:C+5 och L:B om jag inte minns fel. Ska bli riktigt kul att komma igång med tävlingarna nu!


Det blev ett långt inlägg och jag ska försöka fortsätta uppdatera och hålla igång bloggen. För det är ju trotsallt riktigt kul och blogga! :)


Kommentarer
Postat av: amelie

va fint han hoppar!:D



sv: jaha okej :P

hahaha nej jag tror lustgas är nåt sånt man användr när man söver folk fast jag är inte säker x)

haha okej , järn xD

2011-03-18 @ 07:03:49
URL: http://ameliielindqvist.blogg.se/
Postat av: Lovisa Andersson ♥

Gör du bara dina designer själv, eller skulle jag kunna få göra en till dig?(om du vill) :)

2011-03-20 @ 14:17:16
URL: http://teamlennart.blogg.se/
Postat av: Eleonor

Hej!

På bloggen har du nu chansen att önska ridövningar, dressyr som hoppning som sedan visas av ryttaren/ridläraren Eleonor och hennes praktikant Sara på video!

Detta är alltså en unik chans att få tips från coachen DIREKT genom Vlogg.



Besök bloggen för att önska övning som DU vill se de utföra! Den bästa önskningen BELÖNAS!

/ Eleonor

2011-03-20 @ 22:52:44
URL: http://hastoridverksamhet.blogg.se/
Postat av: Paulina

Fina bilder! :D

2011-03-21 @ 16:44:15
URL: http://onlydream.blogg.se/

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0