5 dagar utan mina hästar.

Nästa vecka kommer bli totalt olikt alla andra. Från måndag till fredag är jag - tillsammans med min spanskagrupp - i Barcelona! Alltså kommer det bli 5 dagar utan hästar! Hur ska jag klara mig?!
Visserligen hinner jag säga hejdå på måndag morgon och vi kommer inte hem särskillt sent på fredag och tur är väl det. Även om det ska bli skönt och vara i solen och bada och umgås med vänner, så kommer jag sakna hästarna grymt mycket!

Under veckan jag är borta, kommer mamma alltså sköta hästarna. Hon har lovat att rida Tobbe så ofta hon hinner (annars lär jag ha ett riktigt krutpaket till ponny när jag är tillbaka). Hon skulle också ta med sig en kompis ut på en tur.
Mamma har hållit på med hästar länge, i stort sett hela sitt liv, men jag är lite orolig. Tobbe har varit ordentligt pigg på uteritterna den senaste tiden och mamma är van Exando som aldrig skulle komma på tanken och ens göra en bakut. Men jag har sagt till henne vad hon inte bör göra och att hon får bara skritta och trava ute, galoppen får hon ta här hemma på planen!
Det ska faktist bli roligt och höra hur det gått för henne i slutet av veckan. Hon har ridit Tobbe ett par tre gånger innan och tyckt att han varit lite svårriden. Mest för att han har en stor trav och även stor galopp jämfört med Exando.
Men jag tror det kommer gå bra, jag ska gå ut på uteritter nu de sista dagarna innan vi åker, så han håller sig någorlunda lugn :)

Vem vet? När jag kommer tillbaka kanske jag sätter mig upp på en lugn ponny? Eller så möts jag av en gul och blå mamma...



Bild från igår när Vickan var här.


Kommentarer
Postat av: AB PW

vilken vacker häst!

2011-05-05 @ 16:31:26
URL: http://acidbanana.blogg.se/
Postat av: jessica

sv; haha ja men då kan de ju va de ;)

2011-05-05 @ 19:27:25
URL: http://jessicajosefsson.blogg.se/

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0