Dagens ridpass

Började med och köra ett hårt dressyrpass med Tobbe. Han var pigg från början - kunde inte stå still när jag gjorde honom iårdning och sådär.
Joggade igång honom och började sedan jobba med formen genom att rida på mindre volet och gjorde sedan öppnor, slutor och sidvärts. Han lyssnade bra och mjuknade fort, men jag tyckte inte att han var helt igenom och jag kom inte åt honom riktigt. Så jag tog galoppen och gick in på en mindre volt så han fick böja sig och komma igång med bakbenen. Det funkade bra och det släppte efter mer och mer.
Jag fortsatte jobba med lite sidvärts som kändes bättre och sedan avslutade jag med att släppa ner honom i en lägre form och träna på att hålla samma takt hela tiden, även genom galoppbytena. Han vill gärna dra iväg lite när han känner på sig att jag ska göra ett byte, så det ska vi träna bort :)







Efter detta jobbiga pass, var jag riktigt hurtig och gick direkt ut och red med Exando. Jag hade ingen riktig tkoll på klockan, men när jag gick ut för att rida Tobbe var klockan ca kvart i åtta, ganska sent alltså. Men vad gör det, när det fortfarande är varmt, härlig temperatur och både jag och hästen har massa energi?

Exando var verkligen pigg idag! Jag red ett pass på banan med honom också. Jobbade med och få ett bra tryck i galoppen, som oftast är svårt på honom. Men idag kom trycket automatiskt, då han verkligen sög mot de små hindrena!
Så efter lite jobb med dem och bommar, lade jag upp hindrena (ett räcke och en oxer) lite och det funkade super bra! Så la jag upp räcket till 1,10m och det satte peeerfekt! Det va så himla roligt för han sög verkligen mot hindrena och hoppade jättebra! :)




Kommentarer

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0