Dagens Ridpass

Det blev en kvällstur idag. Vi var tvungna att hämta hö, så jag kom väl inte ut förrän halv nio skulle jag tro. Det va lite kallt, men det är ändå himla skönt och komma ut!

Red som sagt ut en liten sväng. Jobbade till en början mycket i skritten med sidvärts, öppnor och slutor så han skulle vara lugn från början. Det funkade bra, han lyssnade mycket bättre i traven sen!
Gick in på en liten volt på en åker och jobbade lite mer i galopp och med övergångar, innan jag vände och red hem tillbaka.
På volten jobbade han på bra, men på hemvägen drog han lite för mycket. Men så fort han blev för stark, bröt jag av till skritt, ryggade några steg och tog galopp sen. Efter det drog han inte lika mycket och lyssnade bättre! :)


Kommentarer

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0