Nya ridstövlar på G?

Någon gång under veckan skulle mamma låna mina stövlar, när dragkedjan gick sönder. Det var inte mina gamla, slitna stövlar som knappt sitter ihop, utan de nyare tränings/tävlingsstövlar.



Dessa har alltså gått sönder och om de inte går att laga, blir det nya! Och eftersom det var mamma som använde dem när de gick sönder (även om hon faktist inte gjorde något), så blir det hon som betalar! ;)


Jag har tittat på några från Hööks, eller egentligen bara ett. Och det är dessa:



Min åsikt är att de är stilrena och snygga, samtidigt som snörena gör dem lite mer sportiga. De ser också bekväma ut, så dessa skulle jag absolut kunna tänka mig, för 1899 kr :)

Annars är jag väldigt kär i tretorn stövlarna, dock tycker jag att de är väl dyra.. Men om det går att laga mina nuvarande stövlar så kanske jag hittar några billiga på stockholm horse show i november? Då börde det vara dags för nya stövlar vilket som :)



Otroligt snygga!

Kommentarer

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0