Regnig ridtur

Vid halv nio red jag iväg, iklädd regn-kläder, vinterstövlar och ett regntäcke över Tobbe. Jag red ut istället för på banan, då det va blött och jag ville inte riskera att han sträcker sig eller går omkull eller något.
tänkte först ta en kortare tur eftersom det regnade så, men det var så varmt ute så jag red den vanliga rundan. Dock hade jag - fråga mig inte varför, för det vet jag inte själv - tagit hopptränset med tredelat tränsbett. Och jag kände direkt hur pigg han var, så det kändes lite oroande.
Men jag var noga med att han skulle gå i mitt tempo och han lyssnade förvånansvärt bra! Han blev såklart stark och drog iväg i galoppen, men annars gick det bra :)



Kommentarer

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0