Finastee!

Oj, glömde visst blogga, hehe. Nu ligger jag iaf i sängen på lillerud och det är riktigt skönt faktist. Trots att det är gött
och va hemma så längtar jag endel tills jag tjänar mina egna pengar och har mitt eget hus.. Men det är några år kvar
tills dess och kanske borde jag njuta av gymnasietiden istället för att längta till jobb. Men har man ett jobb man älskar
så borde väl det vara roligare än att plugga? fast å andra sidan har vi just nu två och en halv dag praktist
arbete och det kan jag inte klaga på.

Jaja, nog pratat om det!
Tobbes aktivering de här senaste dagarna har bestått av dressyr på pelhambettet, uteritt med mamma och dressyr
på det vanliga tvådelade idag.
Dressyren på pelhamet gick bra, försöka hitta spänstigare gångarter samt på att samla honom mer, vilket fungerade
bra! Han gick riktigt fint och framförallt så lyssnade han mycket bättre för skänklarna, även om han är lite trög än ;)

Uteritten med mamma och Exando gick väl också bra, hehe. Tobbe va piiiggelin och det kändes som att sitta på en
tickande bomb.. Mamma undrade hur jag lyckas sitta kvar när han bockar och har sig. Men man lär sig känna
av, även om han är bra på och hoppa till när man minst anar också ;) Trots det har jag svårt att se det negativt.
Han är ju inte direkt en ungponny men har ändå så mycket energi och bus i kroppen! :)

Dagens dressyr gick väl sådär. Han var väldigt stel i vänstersidan och det krävdes mycket jobb för att han skulle
mjukna! Men då blev han väldigt fin också. Flyttade lite för skänkeln och han lyssnade riktigt bra! Eller iaf bättre
än han har gjort :)


För övrigt så rakade jag Tobbe i morse, han hade fått en riktigt tjock päls! Märkte jag när jag såg högen som bara
blev större och större.. Så nu är han nyrakad och fin!

Han har varit ganska busig hela veckan; så fort jag kommer gåendes mot stallet med sadeln och träns, går han och
ställer sig längst bort i hagen och när jag ska hämta honom springer han ifrån mig och skuttar runt och tycker han
är jätterolig.. Men idag när jag kom och skulle ut, stod han precis vid dörren och ville med in i stallet! Han har varit
jätteglad hela dagen, det har riktigt strålat om honom och man kan verkligen inte bli annat än glad när man ser honom!
Och på tal om det, när jag borstade och gjorde iårdning inför ridpasset förut (hade honom i boxen), så sträckte han
fram ena frambenet och tog ner huvudet sådär som han ska göra när vi "bugar"! Jag var ju tvungen och hämta en
godis eller två och trixa lite med honom, när han själv ber om det! Och oj så han har lärt sig! Behöver knappast
hålla i benen längre, bara locka lite med godisbiten. Snart kan han utan godis ska ni se! :D



Kommentarer

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0