Dagens hoppträning

Första hoppträning för Fredrik idag alltså! Både jag och Tobbe va taggade, men han lyssnade ändå bra när vi värmde upp. Han brukar annars vara lite stel och motsträvig i början, men inte idag! :)
Vi gjorde inga svåra övningar direkt eftersom det var första gången och många av oss trönade som sagt för första
gången för honom. Så det vi gjorde var att hoppa tre stutsar-två galoppsprång - tre stutsar. Sen hade vi tre cavaletti-
bommar snett igenom och på en båge mot en oxer med bom framför. Sen hade vi också ett räcke snett igenom och
även där en bom framför.

I början gick det inte alls bra, jag red slarvigt och försökte bara måtta hela tiden, vilket gick åt skogen. Tobbe var lite
väl pigg och blev emellanåt lite busig, gjorde bla en bock just för han ville iväg :p

Men i slutet när vi gjorde en lite bana av allt som också höjdes lite (dock inte till mer än ca 90-1m) flöt allt på bättre!
Tobbe gjorde fina språng och verkade tycka det va väldigt kul att få träna! Ska bli riktigt kul och komma igång,
det märktes trots allt att det var ett tag sen vi tränade. Min sits är inte den bästa, jag blir lite lat och så ;)


Kommentarer

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0