Dagens ridpass - dressyr

Jag kände att ett dressyrpass satt på sin plats idag! Behövde rida igenom lite bättre för att han inte ska bli stel osv.
Han kändes i början lite okoncentrerad, kanske pga de andra hästarna som kom och gick, men han skärpte sig efter
lite uppvärmning.

När vi kom igång på riktigt var han väldigt fin och lydig! Fick till en mycket bättre samlad galopp utan några större
besvär. Dock sugs min blick ner i nacken på Tobbe och direkt jag kommer på mig och tittar rakt fram istället blir
ridningen så mycket bättre!
Förutom att jobba med samlad galopp tränade vi endel på att jag skulle hålla honom stadig hur jag än red, vilket
ibland inte var så lätt. Om jag vänder "rakt upp" blir han lätt lite vinglig så det krävs en massa ben där märkte jag,
men även det blev riktigt bra på slutet! Tänk, vilken stjärnponny jag har! :')


Kommentarer

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0