(Går)dagens ridpass

Jag skrev faktist ett inlägg igår, men när jag råkade trycka bort sidan orkade jag inte skriva om allt. Så jag drar
det hela lite snabbt nu istället!

Innan jag åkte hemöver igår red jag ett konditionspass på Tobbe. Började med och ställa och böja igenom riktigt
i både skritt, trav och så småningom även galoppen. Han var ovanligt lugn och lydig redan från början, mot vad han
brukar vara på uteritter. Han är ju alltid lugnare när vi är ensamma, men ändå.

Sen galopperade vi i ett lagomt tempo (som jag för en gångs skull lyckades hålla lagomt) i sju-åtta minuter. Då hade
vi kommit runt hela rundan som jag trodde skulle vara lång nog, men tydligen inte. Jag hade nämligen tänkt springa
ett par minuter till, men jag ville ju trava och skritta av honom lite också. Han verkade inte alls berörd av de där sju
minuterna. Nu är han ju klippt också och det påverkar nog endel.


Igår kväll kom två goa vänner hit och spelade TP junior med mig! Haha, grymt spel det där alltså! ;)
Nu ska jag alldeles snart gå ut och gå en promenad och jag tar Exando med mig också. När jag var ute förut va det
nämligen helt underbart väder! Kallt, men så härligt ändå. Så en morgonpromenad sitter allt på sin plats!
Senare idag går jag ut och rider Exando också, så får han röra på sig lite mer :)


Kommentarer
Postat av: Maj - en bra träningsblogg

vad fin hästen är! =) att rida, krävs inte det ganska mycket benmuskler?=)

2011-10-09 @ 07:23:53
URL: http://majjohansson.blogg.se/
Postat av: Emma ♥ Lydia

Ska vi följa varandra via bloglovin? :) Säg till när du lagt till mig, så lägger jag till dig!

2011-10-10 @ 13:41:21
URL: http://youngrider.webblogg.se/

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0