Stressigaste veckan på lääänge!

Höstlovet inleds på måndag, eller om man vill räkna från fredag kanske. Iaf så innebär lov lovstädning i både rum
och på en "allmän yta" i huset som t. ex. köket som jag då fick, här på internatet. Så jag och säkert många fler
har haft "lite" ångest denna vecka för man har haft så mycket att hinna med. 

I tisdags hopptränade jag för Fredrik också! Det gick finfint! Hoppade mer bana eftersom ganska många ska
till Arvika på tävling imorgon. Så vi hade några linjer, några svårare svängar och en kombination.
Det gick lite sådär i början, jag lutar mig gärna lite för mycket bakåt istället för att komma upp och låta det flyta på.
Men när vi sen skulle hoppa hela banan på 9 hinder, 11 språng, satt allt super! Hade bra flyt och Tobbe hoppade
helt klockrent.
Fredrik tycker att Tobbe är väldigt fin, "du sitter på en fantastiskt fin ponny". Så det gäller ju bara för mig att jag
litar på det också.

på onsdag kom den här ångesten jag pratade om tidigare. För det jag skulle göra innan fredagens slut, var att
städa rummet och då menar jag verkligen städa. Precis allt måste vara dammfritt. Sen skulle jag ju städa hela 
köket också. Bakom spisen, torka alla hyllor, dammsuga, frosta ur frysen och bla bla bla. Dock behövde jag inte
göra det sistnämnda vilket gav mig en behövlig lättnads-känsla!
förrutom köket och rummet hade vi också städning i stallet. Så från halv fem till halv sju höll vi på med det.
För att sedan ta tag i köket och rummet. Jag och Vickan städade till halv tolv på torsdag, det ni!
Och fredag var det bara att packa inför helgen på solbacken (där jag alltså är nu) samt inför lovet. Försökte ta med
bara det allra nödvändigaste, men det blev endel saker ändå.
Något mer som jag egentligen skulle ha velat hinna med på torsdag eller fredag som jag inte gjorde, var att handla
mat inför helgen (fredag e.m, lördag och söndag morgon). Så jag fick ta med mig smörgåsar från frukosten igår
(fredag) och som tur var hade jag köttbullar och makaroner kvar sen förra helgen, så jag överlever ;)

Och på allt detta hade (har) vi minst fyra inlämningsuppgifter.. Så det är ett måste under lovet. Inget jag skulle
föredra, men det var enda lösningen!

Som ni kanske förstår så hann jag inte rida, varken på onsdag eller torsdag. För juste!! I onsdags var de skördefest!
Och det ville man inte missa, så därför stod Tobbe då och på torsdag städade jag hela dagen.

Men igår red jag ut en sväng. Förstod att han skulle vara pigg och det var han. Så han fick galoppera av sig lite
energi och det tror jag han uppskattade :)
Idag har jag varit ner i stallet på förmiddan och mockat och gjort alla stallsysslor. Och så har jag packat det jag
kan packa. Snart ska jag gå ner igen och rida. Blir ett pass i paddocken idag för och känna igenom så han lyssnar
och är mjuk. För imorgon är det ju som sagt tävling! En lokal hopptävling i Arvika och vi ska hoppa L:C+5, L:B.



Det blev lite mycket text, men jaja. Läs om ni vill!
åker alltså hem imorgon direkt efter tävlingen och det ska bli skönt. Skönt och komma hem med Tobbe,
härligt och se Exando, katterna och familjen!

Borta bra men hemma bäst.



Kommentarer

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0