Dagens dressyrpass

Eftersom hoppträning blev inställd körde jag ett dressyrpass i ridhuset idag då. Det var inte alls många andra som
va där och red, vilket va skönt.
Tobbe va allmänt lugnare och lydigare idag jämfört med i lördags då jag sist red i ridhuset, antagligen eftersom han
är mjukare nu tack vare det.

Fortsatte jobba med sidförande övningar i både trav och galopp samt lite förvänd galopp i "olika former" :p Och han
va som sagt fin idag! En aning stel i vänstersidan men mycket mycket mjukare. Vi jobbade på helt enkelt och Tobbe
va ganska svettig när jag va nöjd :)

Imorgon ska jag rida ut tillsammans med en klasskompis, det ska bli kul! Hoppas att Tobbe är lite lugnare så vi
kan springa lite också.
på torsdag ska jag äntligen klippa tobbe, så han slipper svettas så! Så då blir det ett lugnare pass, vet inte om jag
rider lite i paddocken/ridhuset eller om jag ska skritta ut en sväng kanske. 

Sen till helgen åker jag hem. Den här helgen som varit va ganska tråkig så jag fick lite hemlängtan, men idag har
jag haft så roligt med kompisar och Tobbe gick så bra, så nu skulle jag gärna stanna! Men en kompis där hemma har
ett litet partaj och det får man ju inte missa! ;)

 

Kommentarer
Postat av: Patricia

HEEEEJ!



Ville bara berätta att jag har börjat blogga igen på riktigt. Jag har just nu uppe bilder från helgens dressyrtävling, håller på och sälja en i princip oanvänd kingsland jacka som jag gärna vill få såld så fort som möjligt och så har jag dagens blogg idag, va med occh tävla vettja :D



Kram Patricia!

2011-09-28 @ 11:51:26
URL: http://ponnynceline.blogg.se/
Postat av: Amelie

Vilken fin blogg!

2011-09-28 @ 17:24:22
URL: http://ourhorses.blogg.se/

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0