gårdagens och dagens ridpass

Igår försökte jag rida dressyr. Men Tobbe va alldeles galen! Kunde inte ens tränsa på gången för han stod
verkligen inte still.. Så jag gick ut och skrittade i skogen en sväng först, i hopp om att han skulle lugna sig. Det hjälpte
väl lite, men han var förfarante stark på banan. Red aldrig in i ridhuset då det kändes bättre att rida i en "tom"
paddock än i ridhuset med andra hästar.
Som sagt var han stark, men ändå duktig. Gjorde endel sidförande och han lyssnade bra för skänkeln, han kändes
också fin i galoppen, vilket är bra :)

Idag hade han mycket energi också, så jag gick ut i skogen och lullade. Red lite längre än 4 km, galopperade endel
och krävde inte så mycket. Jag ville mest att han skulle lugna sig lite och då hjälper det inte och springa en massa.
Men ska man se det positivt så är det ju bra att han är pigg inför söndag! :)

Förresten så hoppade jag i tisdags, när mamma var här. Han kändes så jäkla fin!! Fick bra flyt och han tvekade inte
en dugg på något hinder! Dock klantade jag mig i kombinationen, vilket gjorde honom lite osäker, men vi avslutade
med ett fint språng på oxern. Det ska bli kul och åka och tävla nu, även om jag inte har så stora förväntningar. Det
blir ju trotsallt vår andra L:A. Så jag är nöjd bara vi tar oss över några hinder och får ett bra flyt.

Imorgon får han vila, det behöver han faktist (även om han är pigg). Och då ska jag passa på och raka honom! Han
har haft mycket päls hela sommaren och nu har vinterpälsen börjat komma. Så han blir svettig väldigt lätt och det
är lite drygt. Jag är lite rädd för hur han kommer bli då, om det blir kallare åt honom = piggare häst. Men jag
tror det blir bra =)


Kommentarer
Postat av: PONNYSKRUTTARNA - sandra

hej vi har frågestund på bloggen, klicka gärna in och skriv några frågor! kram!

svaren kommer fredag kväll!



länk ---->>>



http://ponnyskruttarna.wordpress.com/2011/09/15/fragestund-sahar-en-torsdag/



KRAM PONNYSKRUTTARNA

2011-09-15 @ 23:11:48
URL: http://ponnyskruttarna.wordpress.com

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0