Helgen

Söndag idag och jag har stannat på Lillerud även denna helg. Jag har nästan inte gjort något alls. Bara sovit, sett på
film, läst lite - både läxor och i boken. Och så har jag ridit och skött om Tobbe såklart.

Det var ett tag sen jag skrev nu, så jag drar lite snabbt dagarna som gått. Det går lite i samma mönster,
men jag trivs med det!

I torsdags hade han vila. I fredags red jag ut och konditionstränade. Red en ganska lång sväng men jag galopperade
ju ganska mycket så det gick fort ändå. Sprang i ungefär 7-8 minuter och försökte hålla ett ganska lagomt tempo.
Tobbe vill ju gärna dra iväg lite, han har verkligen mycket energi!
Igår (lördag) körde jag ett ordentligt dressyrpass i ridhuset. Han va väldigt stel i vänstersidan så vi fick jobba mycket
med det. Försökte lösgöra med öppnor och slutor och även i inåtställd förvänd galopp, eller vad man ska kalla det. Och
det funkade verkligen! Han blev mycket mjukare och lyssnade bättre. 
Fast jag kände att vi har tränat för lite dressyr på sistonde.. Men han var duktigt ändå och mjuknade riktigt fint på slutet!

Idag hade jag tänkt rida dressyr i ridhuset igen, men nu känner jag att jag verkligen inte har någon lust alls. Så jag
väntar på att victoria ska komma hit och förhoppningsvis ska hon rida ut.

Tidigare idag, när jag var ute och kollade till Tobbe i hagen, ville han bli kliad över allt! Jag förstod inte vad det var
som kliade, men efter en stund hittade jag en älgfluga i pälsen! Stackars Tobbe, vem vet om det finns flera äckligt
kryp i pälsen?
Förutom det var han verkligen hur mysig som helst! Pussar och snosar i håret, följer efter om man flyttar på sig.
Gud vilken underbar ponny jag har! :)




Förresten, det hände en tråkig grej förut. Jag skulle nämligen klippa Tobbe, han har så mycket päls! Men då är min
klippmaskin borta. Jag hade lagt den på min "övre hylla", lite gömd just för att den inte skulle bli tagen (vilket jag
absolut inte trodde att någon skulle göra), men som det verkar nu så är det just det som hänt.. Så himla tråkigt!
Väldigt dumt av mig att inte skriva namn på den eller åtminstonde gömma den bättre, men som sagt så kunde jag
trodde jag verkligen inte att någon skulle ta den.. Förhoppningsvis kommer den fram.

Den kom fram! Någon hade antagligen haft en likadan och "blandat ihop". Så bra! Nu ligger den tryggt i min
garderob tills jag klipper honom :)




Kommentarer
Postat av: Tuva ♥

Hahah vilken rolig bild!! XD

2011-10-05 @ 16:11:30
URL: http://tuvat.blogg.se/

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0