I travstallet!

Idag är det ju onsdag och på onsdagar har ju min klass "yrkesliv". Och min grupp har varit i travstallet Lillerud har
ute vid Färjestad! Jag har aldrig suttit i en vagn/sulky/vad-man-nu-vill-kalla-det så jag kände mig lite "amatörig", haha.

Det vi gjorde var att vi först mockade (det blev bara en box per/person eftrsom vi var några stycken där), sopade
och sånt där. Sen skulle några hästar ut och köras i skogen och då fick vi sitta med brevid och även själva hålla
tömmarna och köra. Jag hade som sagt ingen aning om hur de gör, så jag blev förvånad över hjur enkelt det var!
Hästarna var verkligen lydiga och lyssnade på minsta vink. Dock fick man vara lite stark i händerna eftersom de (eller
iaf den hästen jag körde) va lite het och sprang fortare så fort man släppte efter. Tobbe är ju ganska stark så lite
van är jag ju ;) Det gick bra iaf, jag fick köra några varv själv, riktigt kul var det! :)

Idag ska jag rida dressyr i ridhuset om det inte är för mycket hästar. Igår va ju mamma här så jag fick hoppa lite.
Tog några språng på en oxer på 1,10, samt en kombionation på samma höjd. Det funkade bra så länge jag inte
sitter och bromsar.. Men Tobbe hoppade verkligen superduper!! Bara jag rider ordentligt så flyger han så fint så :)


Kommentarer
Postat av: Elin (häst och foto)

Fin bild :)

2011-09-14 @ 22:18:39
URL: http://jaagheterelin.blogg.se/

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0