Muuuu!

Med den rubriken kanske ni kan lista ut vart jag varit denna skoldag? Hos kossorna i lagår'n såklart!
Det var ganska kul faktist, vi fick göra både det ena och det andra. Mindre kul var det ju och gå upp halv sex för att
sedan lukta ko som en ko.. Menmen, det får man väl stå ut med! ;)

Direkt efter jag slutat (halv tre) gick jag ut på ett ridpass (efter en dusch såklart). Ridhuset var bokat så jag red i
paddocken = spralligare ponny. Så jag satte på pelhambettet och hoppades att det skulle få honom och lugna sig mer
och lyssna bättre. Till en början gick det inte alls. I traven drog han bara iväg och när jag tog liiiite i tygeln började
han liksom trippa och nästan galoppera lite. Så jag tänkte låta honom galoppera lite, men då försökte han bara springa
iväg och när jag sa emot bockade han bara.

Men när jag ridit ett tag och hittat rytmen släppte det mycket bättre! Jobbade med sidvärts i traven och öppnor och
slutor. I galoppen red jag endel förvänd galopp och jobbade på mindre volter. Då kände jag verkligen hur bra han
satte under sig! Kändes som han kunde vända på en 5-öring, verkligen bra tryck!
Red inte så länge när han gick fint ändå. Sen har han så mycket päls så han blir svettig väldigt fort.


Kommentarer

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0