Hoppträning

Idag var det alltså hoppträning för Fredrik som gällde! Jag kände mig liite skeptisk till det eftersom vi tävlade i söndags och det är bara en dag emellan. Tänkte att Tobbe nog inte skulle uppskatta det så mycket som han gjort de senaste gångerna..
Men jag värmde upp ute i skogen en liten sväng innan jag gick in i ridhuset, vilket jag tror Tobbe upskattar. Han kändes väldigt fin på uppvärmingen (för Fredrik), lugnare än vanligt och väldigt mjuk! Blev lite väl taggad när de fick sträcka ut i galoppen, men det hör ju till vanligheterna ;)
Hoppövningarna bestod idag av en kombination med trav in över ett räcke till en oxer, sedan vidare till en annan oxer (ca fem galoppsprång). Sedan ett räcke med galoppbom innan till en liten trekombination, med a- och c-hinder av sockerbitar och ett räcke i mitten. På andra långsidan stod en kombination oxer-räcke med två galoppsprång mellan.




Första kombinationen till oxern kändes bra. Även trekombinationen. Dock blir jag lite för stressad (vilket jag själv tror beror på söndagen då det blev lite allmänt stressat i andra klassen) när det blir högre och red på fyra språng framåt när det skulle vara fem tillbaka. Väldigt dumt då Tobbe är spänstig och hoppar det utan vidare! Men det rättades till enkelt :)
Andra kombinationen kändes också bra från båda håll.
På slutet hoppade vi en bana av det hela. Red som en kratta verkligen! Försökte trycka av honom jättestort så han fick lägga in ett extra både på räcket och på kombinationen. Men han var snäll och hoppade ändå, vilket var väldigt positivt även där med tanke på söndagen. Tog det igen och då blev det bättre. Är dock inte nöjd med min ridning men väldigt nöjd över att Tobbe är som vanligt: pigg, framåt, ärlig och riktigt fin! :)

Det blev ingen film, men här är från söndagens L:B.


Kommentarer

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0