Resultat Sunne

Det blev en otroligt lång dag igår. Allt tog sån himla lång tid, så vi kmr undvika att åka dit igen. Jag hoppade alltså de två sista klasserna och jag hoppade första gången runt fyra ungefär. Och sista klassen startade (alltså med b- och c-ponnys före d) fem i halv sex. Vi var inte tillbaka på lillerud förrän efter åtta!..

Iaf. L:C var ju första klassen. Tobbe va sååå pigg och det kändes som jag fick sitta och hålla för kung och fosterland för att han skulle hålla ett normalt tempo.. Men han hoppade fint, förutom att han klantade sig och rev ett vanligt, litet plank. Och jag skyller faktist på honom nu, för han var bara seg och lat och lyfte inte upp bakbenen nog. Så det var lite onödigt, men resten av banan flöt på bra, han var som sagt lite övertaggad :)



Till nästa klass var han mycket lugnare. Fick igenom honom mycket bättre på framridningen och hade en helt annan kommunikation nu. När vi gick in på banan blev han självklart på tårna igen, men nu lyssnade han bättre! Han var i planket i den här klassen också, men som tur var låg det kvar! Annars flöt det på bra, det enda misstaget jag gjorde var att jag sköt iväg honom alldeles för stort till ett räcke och i sista sekund insåg jag att han inte når, men han var duktigt och hoppade ändå (vilket han faktist ska göra när det inte är högre än 95 cm). Sen var jag inte nog snabb att få tillbaka honom till nästa oxer så vi kom lite nära på den med. Den oxern var det sista hindret i grunden och eftersom vi var i lite "otakt" där fick vi inte riktigt till första omhoppningssvängen som antagligen kostade oss segern. Men han var ruskigt snabb ändå (det var bara transportsträckor) och vi var felfria vilket gav en andra plats! :D



Så jag är nöjd med dagen. Det är bra att han är taggad och jag tror att han rev för att han tycker det är lite låg och då slarvar han lite. Men han är verkligen med på noterna annars, tar av stort på oxrar utan tvekan och hoppar fint :)
Filmerna håller på att laddas upp, de kmr snart! :)


Kommentarer
Postat av: emmahellgrenn

fina :)

2012-04-03 @ 18:34:40
URL: http://emmahellgrenn.blogg.se/
Postat av: OLIVIA CARLSSON- American Paint Horses

Fin blogg!

Bloglovinbyte? :)

2012-04-05 @ 15:46:04
URL: http://oliviawestern.blogg.se/
Postat av: Amelia

Grattis maja , du red sjukt bra! :)

2012-04-09 @ 14:12:54
URL: http://jumpsstarss.devote.se

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0