Duktig ponny!

Hoppträningen idag gick riktigt bra alltså! Jämför med de två senaste då. Han var stark och lite jobbigt på uppvärmningen och han blev llite stark och trippig ibland under hoppningen också, men så mycket lugnare ändå!
Det vi gjorde i stora drag var olika linjer och hoppade bana. En kombination, två oxrar och ett räcke i svår sväng.
Först hoppade vi alla linjer och de kändes väl bra, inga konstigheter, Tobbe skötte sig så fint!
Sen hoppade vi en bana på ca 1 m och det flöt på helt ok! Jag skjuter iväg honom lite mycket ibland, och får därför lite svårt för och hinna ta upp honom till nästa hinder, men annars är jag nöjd! Tobbe hoppade riktigt fint, bjöd så härligt på alla hinder, men väntade ändå på mig och rusade inte bara iväg. Ska verkligen göra allt för att han ska ha kvar den här bjudningen nu. Även om han varit lite galen de senaste träningarna, så verkar det ju som han lugnat sig nu, så det gäller att hitta precis rätt balans - inte för mycket hoppning så han tappar lusten, men ändå inte för lite så han blir tokig. hittar jag balansen kommer det bli så bra! :)

Martina filmade när vi hoppade några linjer och även banan på slutet. Den kommer nog upp imorgon skulle jag tro, slänger iaf in några (suddiga) ögonblicksbilder från filmen så länge! :)






Kommentarer

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0