Resultat Filipstad!

L:C

Tobbe var ganska lugn redan från början, lite sprallig när han precis kommit ut ur transporten, men var lugn på framridningen.
Gick fint i formen och lyssnade bra!
På framhoppningen kändes det också bra. Han blev lite mer taggad, men det är ju bra att han har lite sug. Hoppade allt fint,
hittade bra distanser och så :)
Jag hade ju trott att han skulle vara helt tokig, så jag blev nästan lite orolig när han var så lugn på framhoppningen! Tänkte att du får jag trycka på honom inne på banan.. Men det behövdes absolut inte!
Så fort han kom in på banan kunde han inte stå still och när jag skulle galoppera igång, kastade han sig framåt i ett bocksprång så jag hamnar framför sadeln (dock brukar han göra så när han är vääldigt pigg, så jag är van;)). Och innan det laddade han som tusan och drog mot ett hinder, det var precis när ryttaren före mig gått i mål! Fick stopp på honom i sista sekund iaf, men då höll han istället på att backa in i hindret..
Tillslut fick jag iaf igång honom och då skötte han sig! Tittade inte på något och hoppade fint! Hittade bra distanser även nu och det kändes väldigt enkelt. En dubbelnolla blev det, dock inte en superbra tid. Var tänkt och ta en väldigt snäv sväng (som jag nog var tvungen att ta för att vara snabbare), men det gick för fort, så jag tänkte att den klarar vi aldrig i den här farten.. Men helt kass tid hade vi inte, utan vi blev 3:e placerade! :D

L:C+5

Han kändes lika fin på framridingen och framhoppningen i denna klass som i förra. Bjöd bra och tvekade inget!
På banan var han lugnare nu, även om han blev lite taggad och gjorde något kast såklart ;)
Det flöt på bra, inga konstigheter här heller. Nolla i grunden och satsade lite mer i omhoppningen nu när jag hade lite bättre kontroll. Dock fick jag inga jättebra framåtlägen och jag tycker inte att omhoppningen var den bästa. Tappade flytet lite, men han hoppade bra och vi fick en tid som räckte till andra plats! :D
Så kul att bli placerad när man är nöjd med rundorna. Tror vi bara var några tiondelar efter 1:an i L:C+5, vilket också var roligt, vi är inte så långt efter iaf :)

Jag är verkligen så nöjd med dagen! Tobbe hoppade helt klockrent, det kändes busenkelt! Även om det "bara" var en lokal och hinderna inte var särskilt höga, så var det trotsallt första tävlingen för iår och på en lång tid. Så absolut en bra start på tävlingssäsongen! :)


Mamma var med och filmade, så jag håller på och ladda upp dem på youtube nu. Dock går det extremt segt.. Några bilder iaf!:







Prisutdelningarna är alltid väldigt roliga. Så roliga att man inta kan stå still! Ibland måste man till och med gå ut från banan, för man håller på att explodera!!....

Kommentarer

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0