2012

Gott nytt år får jag väl säga då! Lite sent, kanske..

Mitt nyårsfirande blev ett lugnt firande. Hade ingen lust till några stora bravader, så jag och min kära vän Marie hade
det mysigt hemma, med film, godis, chips och dricka! Det var länge sen vi umgicks, så tiden rann iväg när vi väl
började prata om allt mellan himmel och jord! Så vid tre-halv fyra på natten, somnade vi till en film :)


2 år sen jag tog konfirmationen.. Känns inte alls så långt bort!

Nyårslöften då? Jag har faktist inte tänkt alls mycket på det. Men det jag ska bli bättre på, det jag ska försöka uppnå,
är att nr 1: leva sundare (började ju bra, haha!) Och med det menar jag inte typ, sluta äta godis och sånt, för det
vet jag att jag inte orkar hålla. Vet inte hur många nyår jag haft det som löfte, men lyckas aldrig hålla det. Så nu
säger jag istället att jag ska försöka att åtminstonde skära ner på gosakerna och motionera mer.
Jag ska också nr 2: sluta jämföra mig själv med andra. Bara dumt och det ger inget. Också nr 3: försöka vara nöjd, även om
inte allt satt helt perfekt (tänker på tävling då). Inte ha för höga förväntningar, inte tro att allt ska sitta som en
smäck varje tävling och framförallt, nr 4: bli mentalt starkare. Faktist så tror jag det är den största boven i dramat, så att
säga. Orsaken till varför allt känns mycket lättare och roligare på träning och framförallt här hemma, än på tävling.



Jag har inga konkreta mål inom ridningen faktiskt. Kanske att gå stadigt i L:A, och då menar jag inte att jag ska
vara kvalad MSV innan årets slut, utan att jag ska vara nöjd, inte kännan nån press eller oro inför en tävling. Det
ska vara roligt att tävla. Det är väl inte heller något konkret mål direkt, men ett litet mål att sträva mot ändå :)

Sen kommer vi till det nog svåraste "löftet". Kan inte kalla det ett löfte direkt, mer en tanke jag måste vänja mig
vid. Nämligen att jag är lång och börjar bli "gammal". Bara att inse att jag inte får tävla ponny livet ut, att jag
faktist passar bättre på en stor häst än på ponny, propotionerligt sett. Men jag ska ändå njuta och utvecklas så
mycket jag bara kan under det här året. Suga åt mig som en svamp av det tränarna säger, få mer erfarenhet av
större tävlingar, meeting osv.

Det känns som att 2012 kommer bli ett bra år. Vet inte varför, det är nog bara en känsla som jag hoppas stämmer.
Men egentligen, det blir ju vad man gör det till, eller hur?


2 år sen, tiden går för fort!

Kommentarer

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0