Dagens ridpass

Ridning i ridhus idag med Tobbe alltså, lite hoppning, efter att jag klippt honom. Han var jätteduktig när jag klippte, stod helt stilla!
Tappade koncentrationen mot slutet dock, då började det bli kallt ju! Haha stackarn, stod där och frös.. Så på med
två tjocka täcken och ut i hagen och spring när han kvar klar. Tog knappt en timme!!
Förstod att detta skulle göra honom ytterligare pigg, om så var möjligt. Och det var det.
Först ville han inte komma när jag skulle hämta honom. Busade runt ett tag, innan han nog tyckte att godisbiten
såg väldigt god ut..
Väl framme vid ridskolan satte vi upp en liten serie med bom-två stuts-galoppsprång-räcke och sen bara en oxer
på diagonalen.


världens sötaste fiiis, precis innan läggdags ♥ Han kan verkligen göra en glad, bara av att stå där!


Började värma upp och Tobbe hade ju som sagt lite energi. Tänkte på att vara stadig och lugn ibörjan, tills han fått
trava av sig lite. Sen krävde jag mer och mer och han lyssnade bra utan att bråka, tills han i vänster-galoppen
skickade ut bakbenen och sa ifrån. Så efter det såg jag till att han höll en bra volt och formade sig hyfsat.
I högervarv var han mjukare såklart, där kändes han fin!
Tog några gånger över några galoppbommar och sedan serien väldigt väldigt lågt. Visste inte hur taggad Tobbe skulle
bli, så det kändes säkrast att börja med lite bommar och sånt.

Hoppade sedan ett litet kryss på diagonalen, då bockade han lite mot det men stutsade fint över :)
Höjde succeivt, men försökte ändå spara på hoppen, även om han hade hur mycket energi så vill jag inte slita ut
honom på hinder.
Men räcket i serien låg iaf på 1,20 i slutet och ja, det kändes bra! Riktigt härligt känsla att sitta på när hindrena
blir lite högre. Tobbe tvekade inget, utan tyckte nog bara att det var roligt. Galopperde på sidan ner på långsidan, sötnosen!



Hoppade oxern några gånger från båda håll också, den låg väl på 1m ungefär. Kändes att vi inte har hoppat några
"höjder" på länge, Tobbe drar sig mot vänster ganska rejält och så. Men vi fick till bra distanser och han var minst
sagt framme för skänkeln! Shit va han laddade när jag hittade framåtlägen! Men det är lite så jag vill att han ska vara också.
Suga tag i hindret och verkligen vilja hoppa, ladda upp men ändå vänta tills jag är redo och säger nu. Först då ska
han länga ut stegen och då är jag säker på att han själv ser distansen (om jag hittat någon och om den är acceptabel).
Jag vill inte att han ska fullkomligt explodera, men han ska vara sådär pigg och ja, verkligen ha viljan.


Ser verkligen fram emot träning och tävling nu! Hoppas hoppträningarna för Fredrik kommer igång direkt efter jullovet!

Kommentarer
Postat av: PATRICIA

söt grimma ;)

2012-01-07 @ 20:22:22
URL: http://ponnynceline.blogg.se/

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0