Galen ponny..



De senaste ridpassen har inte gått bra alls. På uteritterna är han galen, mer än vanligt! Det vill säga; backar ner
i diket, bockar, kastar med huvudet, blir riktigt stark om jag ska försöka galoppera osv..
Okej att han är pigg när vi är ute, det är förståligt. Men nu har han börjat bråka även om vi bara rider här hemma
på en volt. I förrgår gjorde jag precis det och första kvarten var åt helvete rent ut sagt. För det första kämpar
han emot enormt ibörjan. Vägrar sänka huvudet eller ställa i nacken, springer iväg i traven och bockar/trippar
när jag försöker samla upp på ytter. Och det blir riktigt frustrerande till slut och jag blir arg, men det hjälper ju
inte heller. Antar att det bara är att försöka vara lugn, bestämd och tydlig.

Idag ska jag rida honom här. Ta fram några bommar, kanske ett litet hinder och försöka få honom att fokusera
på dem och att det ska hjälpa mig att få honom lyssna bättre.
På fredag åker jag med Maja och Alma till klubbens ridhus och så tränar vi där, jag tar alltså med Tobbe. Känner att
det inte skulle va fel och ha ett ridhus just nu. Plockar väl fram lite bommar och hinder även då, när vi faktist har
tillgång till det. Kanske göra någon lydnadsövning eller liknande. Få igenom honom på något sätt iaf. Japp, det
blir bra! :)


Finast och bäst, även om du är en riktigt tok ibland! ♥

Kommentarer
Postat av: PATRICIA - vinn en design!

haha låter som mitt sto ungefär ;)

2012-01-03 @ 13:47:44
URL: http://ponnynceline.blogg.se/

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0