Dagens Ridpass

Blev alltså ett dressyrpass idag. Red på den lilla åkern här, som inte är helt ultimat då den är just liten, men man tar vad man har, right? :)
Började med att bara känna hur han kändes. Först försökte han bara springa ifrån mig - orkade inte jobba. Men jag behövde i princip bara stoppa upp honom, krama med skänklarna och forma honom så slappnade han av nästan dirket och började jobba ordentligt. Självklart var han lite mer emot i vänster varvet. Det kom det ett par rejäla bakuter när jag tryckte till lite extra med innerskänkeln och samtidigt mötte med ytter, antagligen gjorde han dem i protest. Men sen gav han sig och jobbade på riktigt fint!
Gjorde lite sidvärts för att få igenom honom ännu lite till och han flyttade fint.

Tog med kamran och tog några hag-bilder på mina små pållar ♥




Kommentarer

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0