Dagens ridpass

Blev alltså dressyr idag. Hade tänkt rida i ridhuset, men tydligen är det dressyrtävling här imorgon, så det fick jag minsann inte.. Så jag fick gå till körplanen istället, vilket inte gjorde så mycket då han fokuserad bra ändå :)
Iaf, han kändes riktigt riktigt fin i högersidan! stretade inte emot alls som han brukar göra i början, utan jobbade snällt på och gjorde vad jag bad honom om. Men när jag sedan skulle rida igenom i vänster tog det emot. Fick inte igenom honom helt, vilket tillslut resulterade i att jag bara försökte banka igenom honom.
Om jag bara struntade i att jag inte fick igenom honom till 100 och bara red på som vanligt ändå, fick jag faktist en riktigt härlig känsla! Även i galoppen kunde jag hitta en bra känsla. Men när jag ska göra något annat, särskilt sidvärtsen, känns det så tydligt att han inte är igenom, jämfört med undan höger. Så då hakar jag upp mig jättemycket på att försöka ställa igenom istället för att bara rida på framåt och hitta ett bättre stöd på ytter. Händer så lätt att jag fokuserar jättemycket på en grej och blir arg för att det inte funkar, när han egentligen gör det allra mesta väldigt bra.
Gav upp till slut, fick igenom liite bättre på slutet men tyckte ändå inte att det var värt och kuta runt där varv efter varv utan någon större skillnad. Så jag hoppade av och gjorde lite lydnadsövningar från marken som avslutning :)


Kommentarer

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0