hurtigt värre

Hade en finfin midsommar med härliga männsikor! Hemma runt 3 halv 4, men kunde trots det inte sova längre än åtta morgonen efter. Tog därför en låång promenad på förmiddan, på en sisådär 1h 40min. Det var riktigt gött, men sen kändes det som mitt höftben skaft in i muskeln eller vad som nu sitter där.. så sen somande jag så gött så! Och på senare på kvällen gick jag och mamma till hästarna och tog dom med på vad som skulle bli ett styrkepass uppför berget. För mig, mamma och Exando blev det ganska bra styrketräning, men min vältränade ponny märktes det inte ett dugg på.. ska börja rida när han ska klättra, och gå upp och ner tio gånger.

Igår var jag och mamma ute och red tillsammans med Maja på Alma och Julia på Milton! Vi tog en långtur och lät hästarna springa på. Eller ja, jag och Maja lät våra tokar springa på för n¨ågot annat är ju inte lönt ;) Haha Tobbe blir så rolig när det är fler hästar med! Mer i diket än på vägen och mer i luften än på backen..
När vi efter nästan två timmar snart var hemma igen, tyckte jag att Tobbe snubblade lite (hade hoppat av och gick sista biten), men jag tänkte att han bara just snubblade. Men när vi kom hem och jag kollade hovarna satt det fast en stor sten i vänster framhov :(( Så stor så den precis tryckt in sig på sidan av strålen. Vet inte hur länge han kan ha gått med den, men han hade iaf inte visat något.. Så han var lite öm och varm och det är väl inte konstigt. Hoppas att det går över snart iaf. Usch, blir så rädd när det händer något! Vet inte vad jag skulle ta mig till om det skulle hända något allvarligt..

Idag regnar det. vilken jäkla sommar det varit hittills alltså. Har ju inte ens badat än!! Och är lika blek som ett äggskal.. Vad är detta? Vart är solen!??!

 
fytusan va fin han är! Snutten ♥


Kommentarer
Postat av: Linda Lidström

Åh vad fin häst!! :)

2012-06-27 @ 16:35:45
URL: http://lindalidstrom.blogg.se

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0