Ridning på G

Har nu gett min lilla ponny lite middag och ska om ett tag gå ner och rida. Blir som sagt ett markarbetespass i paddocken
med bommar idag. Tänkte att jag ska rida på en liten del av paddocken och lägga två galoppbommar med kortare
avstånd på ena kortsidan och två med längre avstånd på andra kortsidan. Lägger dem på kortsidorna för att jag måste
jobba ihop honom och vara klar innan svängen kommer, sedan öka/minska på nästa långsida och vara klar tills nästa
hörn kommer. Det gäller ju också att jag snabbt rakriktar honom efter härnet, innan bommarna så han inte går ställd
över dem. Det kräver ju att jag rider väldigt aktivt, men ändå är lugn och tydlig så han inte stressar upp sig utan
håller sig avslappnad både i den kortare och längre galoppen. Det blir nog bra!
Värmer upp med att flytta i både trav och galopp, han är nog ganska mjuk idag hoppas jag, efter gårdagens dressyrpass :)


Kommentarer

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0