Dagen + ridning

Hälsodagen idag har varit väldigt okej! Det roligaste, eller mest intressanta rättare sagt, var en föreläsning som en dietist hade i slutet av dagen. Hon pratade då en massa om hälsa, kost, träning osv. Alltså om vad som egentligen är bra och hur man ska äta för att hålla ett jämnt blodsocker under hela dagen. lärde mig massa nytt som jag verkligen ska tänka på! Försöker faktiskt vara lite nyttig också, nu när jag börjat träna lite bättre och mer regelbundet :)

Dagens ridpass blev en uteritt. Jobbade först mycket med att böja och ställa igenom i traven. Där kändes han riktigt fin idag, hängde sig inte alls i högertygeln som han brukar göra! Måndagens konditionspass gav lite resultat trots allt ;)
Jobbade sedan vidare med galoppen, började med vänster där han kändes väldigt fin! Sen när vi vände hemmåt och skulle jobba med högergaloppen stretade han emot lite. Ville inte jobba ihop sig, utan bytte till vänstergalopp eller bröt av och kastade med huvudet om det blev för jobbigt. Dessutom gick han med bakdelen åt höger vilket jag hade problem med och rätta till i galoppen - han tog inte alls högerskänkeln då. Så då red jag i trav istället och flyttade verkligen undan bakdelen och red igenom högersidan. Då blev han fin och riktigt eftergiven i traven! Dock stod han emot i galoppen ännu, men men.. Behöver ha lite längre galoppsträckor om jag ska kunna få igenom honom helt då :)


Kommentarer

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0