Dagen

Idag slutade vi lite tidigare än vanligt, sköönt! Har det väldigt chill nu fram till sommarlovet! Imorgon har vi hälsodag som handlar om just hälsan, dvs kost, motion, avslappning osv. Kan nog bli intressant! Sen är det ju fredag vilket betyder häst (tömkörning för min del). Nästa vecka har jag en lektion på eftermiddan, eftersom vi är klara med vårt projekt (som var måla om bommarna, redigt snygga blev dom!). På tisdag har vi en lektion på förmiddan och slutar efter det, ca halv tolv. Sen är det ju 6:e juni på onsdag = lediga! Och torsdag, fredag går vi som vanligt innan sista veckan med sovmorgon till tio och endast betygsprat väntar!! Sen SOMMARLOV! :D



Så mysigt

Iaf. Idag blev Tobbe skodd och fick därför vila. Igår var jag ute och konditionstärnade med honom, som gick över förväntan! Trodde att han skulle bli stark, lite tjurig och gå emot hjälperna när jag håller emot. Lite så blev det i början. Jag rider ju på pelhambettet när jag ska rida längre/konditionsträna då han blir stark och det är svårt att jobba honom rätt med ett vanligt bett. Negativt med pelhamet är att han går emot väldigt i högersidan. Liksom stänger av och tar tag i bettet. Och när jag försöker ställa åt höger blir han grinig och bryter av/gör ett bocksprång. Men jag fortsatte bara galoppera och istället för att sitta och försöka ha en dragkamp mot honom i bara högertygeln (som ju blir "innertygeln" när jag ska ställa höger = vänster ska vara stadigt sträckt, höger ska kunna glappa), tvingade jag mig själv att hålla i båda tyglarna, även när han ställde sig mycket åt vänster. Och därifrån lägga till höger skänkeln för att ställa höger. Det funkade verkligen! Ååh va fint han gav efter och lyssnade! Visst försökte han ställa tillbaka till vänster, men bara jag höll lika mycket i båda tyglar, gick han riktigt fint!
Så på raksträckorna kunde jag tillochmed flytta lite hur som helst över vägen i galopp, utan att ha tjurade ihop sig. Det var faktist väldigt härligt och känna, eftersom det gärna blir lite för mycket stutsa hit och dit på uteritter ;)



Okej, nog om Tobbe. Jag har faktist också varit duktig! I förrgår var jag ute och sprang samt styrketränade efteråt. Igår sprang jag till den stora grusgropen, sprang upp och ner fem gånger och sedan sprang jag tillbaka för att köra lite styrka i gymmet med Emelie (vilket inte gick sådär jättebra, men ändå). Och idag har jag varit ute och powerwalk:at innan middag och på eftermiddan tog jag en löptur på fyra km och tränade återigen på gymmet med Emelie, lite mer seriöst och helhjärtat den här gången ;) Känns faktist riktigt bra och vara ute och motionera! Så härligt och kunna springa en längre sträcka utan att dö..

Kommentarer

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0