Dagens två ridpass.

EXANDO.

Gick ut och red Exando runt ett idag.
Började med att värma honom lite, sedan hoppade jag fyra stutsar, första bara med sneda bommar som uppvärmning. Då var det c:a 2 m emellan hindren. Sedan satte jag upp hindern lite. De två första låg på ungefär 50-60 cm och de två sista på ungefär 70 cm. Då ökade jag även ut mellanrummen till 2,5 m. Det kändes jättebra, han hoppade fint över alla hindren :) Måste säga att han är väldigt frisk för sin ålder! (y)
Sedan gjorde jag om hindren lite och hade ett litet kryss ganska långt fram, sedan ett galoppsprång (6m) och räck som i slutet låg på 110 cm :) Det gick också väldigt bra, det märktes att han tyckte det blev kul när jag höjde lite! ;)
På den andra långsidan tränade jag lite på en liten 8 meters-volt. Det behöver Exando träna på, då han har svårt för att hålla galoppen när volten blir liten och svängarna skarpa! Men det gick faktist oväntat bra idag! :)

När jag ridit klart efter ungefär 40 minuter så ställde jag in honom i boxen medan jag satte upp en tråd som delade hagen! Så nu har de olika hagar. Får väl se hur länge det får vara så. Vi får ju hoppas att de ger tusan i att ha ner stolparna.
Iaf, så mar det VÄLDIGT mycket snö längst bort i hagen där ingen har gått på hela vintern! Det gick över mina knän! (Jag är lite över 170cm). Jaja, stävlarna blev rena iaf.. ;)


TOBLERONE.

Efter middag så red jag Tobbe. Det fick bli en uteritt med honom. Han kändes bra idag, inte lika pigg och galen som han var i tisdags när jag och mamma var ute och red! Tur det iaf, för då var han gaalen! :p Det blev ganska mycket galopp och så lät jag honom pulsa uppför backen :)


Nej nu är klockan redan för mycket! Natti (L)

Kommentarer

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0