Exando 2.

Ålder: 21 år.
Ras: Svenskt halvblod/new forest
Mor: Okänd
Far: Exando.

Info:

Exando är den första häst jag haft någon gång. Vi köpte honom från ridklubben då han var 16 år, så vi har snart haft honom i 6 år. Han är världens snällaste och den bästa första häst-hästen. Han skulle aldrig göra något dumt eller försöka göra någon illa på något vis. Han är underbar att rida på. Oerhört mjuk och och lugn i rörelserna. På ridskolan hade han hoppat 1.50 - 1.60 så hoppa kan han ;) För ett par år sedan tävlade jag lite med honom på klubbhoppningar då jag hoppade 70-90 cm, vilket inte var något särsilt för honom. Dock har han blivit för gammal för att tävla nu eftersom hans ben sviker lite (dagen efter tävling går han och släpar benen och snubblar på det mesta). Men här hemma hoppar jag fortfarande och som sagt är han en perfekt nybörjar häst :)








Kommentarer
Postat av: Regina Wahlqvist

Hej! Satt på datorn o kollade lite om jag kunde hitta någon av mina hästar som jag haft o då hittade jag Exando. Jag har som sagt haft honom sen han var ett halv år tills jag sålde honom när han var 4 år. Han såldes till en tjej som heter Jenny Larsson i Stockholm. Exandos mamma heter Tribalia x o pappan Marhults Exando. Exando är född 1989-04-30. Uppfödd i Eksjö i Småland. Så köpte jag honom o jag bor ca 1 mil söder om Nässjö. Vill du veta mer om honom så kan du skriva till min mail. Ta väl hand om honom! Mvh Regina

2011-05-27 @ 13:56:25

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0