Nytvättad pålle = (y)

Det blev inget ridpass idag. Vi gick ut och gick en timma med pållan ist :) Solen stekte riktigt ordentligt så man nästan ville ta av sig tjocktröjan :)
Den sista kvarten fick jag för mig att rida barbacka på Tobbe. Så vi knöt fast grimskaftet i grimman så att det blev tyglar, sen slängde jag mig upp (med liite hjälp av Marie). Det gick riktigt bra faktist, jag satt kvar ;)

Sen så tänkte jag tvätta Tobbe lite. Så med vatten, en tom coca cola-flaska, en borste och schampo blev han riktigt ren och fin :) Tvättade även svansen, och medans Tobbe skulle torka lite i solen innan han gick in i skuggan i hagen gjorde jag och Marie flätor i svansen. 8 stycken! Och dom stod rätt ut så det nästan såg lite läskigt ut :s Som en "missbildad utomgjording.." HAHA!


Nu ska jag vara jätteduktig och gå ut och springa! Samma som vi sprang igår! Och det tog 40 minuter.. Usch, va jobbigt det känns.. Men men, vill man va fin så får man lida pin ;)
Sen ska jag putsa och packa alla saker till imorgon, kolla pappren en gång till och sånt. Hoppas hoppas på fint väder! :)

Bilder:


Se! Så ren han blev! :)


Och så svansen.. Eller hur ser det helt sjukt ut?! x)





Kommentarer
Postat av: Meliina

Dä tänkt jag int ens på xd,

det bara blir x3,

2010-04-09 @ 23:40:21
URL: http://mencepe.blogg.se/

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0