Dagens ridpass.



Tobbe.

Tobbe va suuuper idag! :D
Redan när jag gjorde iårdning honom märkte jag att han va pigg och lite stressad av något, faktist. Så jag förstod att han skulle titta på allt möjligt så jag tog pessoabettet och ett spö. Tur va väl det, annars skulle jag inte fått honom och gå över bron :p
Som jag skrev igår hoppade jag de små hindren som stod uppe (typ 60 cm) i början och slutet av passet. Först värmde jag upp honom då såklart, sen lät jag honom springa på i galopp på långsidorna så han skulle bli lite mer upphetsad och därmed få ett bättre tryck i galoppen. Det funkade precis som jag ville! Han va het och tryckte på hela tiden och överhoppade i 'bôtt' :)
Sen tränade jag ju dressyr också. Jag måste säga att han går mycket bättre på pessoabettet, han blir inte alls lika hård och jag slipper bli hård i handen. Tränade en del på det vi gjorde på dressyrträningen för Veroncia - sidvärts efter långsidorna, tempoväxlingar och sen gick jag igenom dressyrpogrammet samt gjorde några galoppombyten. Han va verkligen klockren idag! :D


Älskade ponny!


Kommentarer

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0