Dagens ridpass.

Jag gjorde som Amanda och lade till 'Dagens Ridpass' som en kategori :)

Tobbe

Idag tränade vi som sagt dressyr. men eftersom jag inte gärna vill hoppa dagen före tävling tog jag några språng idag. Hoppade bland annat en kombination och det kändes jättebra :)
Sedan körde jag igenom dressyrpogramen. Först L:C2, då han fortfarande va lite 'på G' sedan han fick hoppa. Men andra gången kändes det bra. Sedan red vi även igenom L:B0 som kändes bättre. Antagligen på grund av att Tobbe började bli trött och då lyssnar han bättre på mig. Det vi behöver träna lite extra på är förlängd steglängd, mellanskritten efter fri skritt och halterna. Vägarna tror jag inte kmr va något problem. Så kanske att jag rider två klasser ändå den 17:e ;)


Exando

Exando fick som sagt hoppa idag. Det va ganska så varmt så jag körde kort och insentivt. Började värma upp honom, och för att inte ha blivit tränad dressyr på ett tag så gick han fint :) Sedan började vi hoppa och det va såklart superkul! :D Hade en liten bana på fyra hinder som vi hoppade igenom på olika höjder.
Jag trodde han skulle va rätt så svettig och flåsa mycket men han var/gjorde ingen av delarna! Shit alltså, han har verkligen fått bra kondition ;)




Nu är jag ganska trött, men tack vare Julias pratande om träningen hon håller på med, så ska jag faktist gå ut och cykla :) Det känns inte lika jobbigt som att springa, men jag har ju inte cyklat på typ ett år så jag ska nog inte säga för mycket :p

Kommentarer

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0