Gårdagens ridpass.

Igår tänkte jag ju rida dressyr med båda hästarna, men så blev det inte. Först och främst hjälpte jag Karl (morfar) att kapa och klyva ved, sen testade mamma lite olika frisyrer som jag ska ha idag på konfirmationen :) Och så va det så himla varmt, så jag sa att vi rider barbacka till älven (ligger ca 1,5 km härifrån) och låter dem plaska lite :)
I början ville varken Tobbe eller Exando gå i, så jag hoppade av och gick ut i vattnet (med skor, strumpor och byxor) så då följde Tobbe med :) Det va inte så kallt som jag trodde det skulle va och Tobbe började så klart "gräva" med hovarna så jag fick vatten över hela mig x) Sen drog han iväg längs älven så jag ramlade pladask på rumpan! Haha! :D
Vi va säkert i i en kvart innan vi gick upp och så tog vi en galopp hem :) Det gick faktist bra att galoppera på Tobbe, men traven ska vi inte ens tala på..   höhö

Nu ska jag ut och rida (07:46) annars hinner jag inte. Nu har det inte hunnit bli så varmt heller, så jag tar dressyrpasset idag ist :)



Kommentarer

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0