Veckans övning.

Jag börjar direkt, nu när jag sitter här och inte har så mycket att göra :p

Den här övningen tycket jag är jättebra och använder den så ofta jag kan.
Det enda du behöver, är en yta (åker, paddock, väg) och två bommar. Lägg bommarna med ungefär 14,5 m (för d-ponny. Avståndet tycker inte jag spelar så stor roll, jag brukar bara lägga ut två bommar på måfå).
Börja rida på ca 4 normala galoppsprång (då med 14,5m). När det känns bra, lägger du ner tempot och rider på fem galoppsprång, sedan ökar du och rider på tre språng osv. Håll på i ca 5 min i varje varv.

Denna övning tränar ryttarens öga. Du kmr alltså lättare se avstånd till hindren och se till att ni kommer rätt till.
Jag försöker göra den efter nästan varje ridtur. Även om jag rider ut eller tränar dressyr hemma, så tar jag tio minuter på denna övning. Man kan också använda den som uppärmning om du ska träna dressyr elle hoppning. Jag märkte resultat direkt!

Kommentarer

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0