Resultat

Kom hem ganska sent igår, så jag orkade inte skriva då. Så jag gör det nu!

Kan börja med och säga att Tobbe såg spöken i ridhuset. Det gjorde han sist vi var där också, vet inte om det är ljuset som gör att han tycker det är läskigt eller vad det kan vara. Iaf så gick det bra efter att mamma gått brevid ett tag.


L:C

Han va pigg och hade mycket energi! Men det är bara bra.
Inne på banan flöt det på bra, hade ett ganska högt tempo. Felfri i grunden och tog endel snäva svängar i omhoppningen. Felfri även där och en tid som räckte till andra plats! Riktigt roligt :)
Sen var det ju stilbedömning också. Ärligt talat, så tänkte jag inte mycket på och rida "fint", som jag tänkt från början. Fick ändå en hyffsad poäng, 51,5 p. Ingen placering dock, tror jag kom delad 11 plats tror jag. 

L:B

Det kändes riktigt bra på framhoppningen! Bättre flyt och han svarade bra för hjälperna.
Inne på banan flöt allt på jättebra. Inga problem i kombinationen eller något annat. Vände upp mot sexan som var en oxer, inte större än någon annan. Så bara stannar han. Vi låg bra (kanske en aning stort) och jag tyckte inte han hade någon anledning till och göra det. Tog det igen och det va inga problem alls. Resten av banan flöt också på bra.
Som sagt så vet jag inte varför han stannade. Kanske lutade mig framåt innan så han blev osäker..

Över lag är jag iaf nöjd med dagen. Det var första utomhus tävlingen och vi har inte tränat något ute heller innan. Vi hade bra flyt hela dagen och Tobbe var knappt i någon bom över huvud taget :)


Kommentarer
Postat av: emelie (hästblogg)

fin blild!

2011-04-17 @ 19:03:34
URL: http://skiitbra.blogg.se/
Postat av: emelie (hästblogg)

bild*

2011-04-17 @ 19:03:44
URL: http://skiitbra.blogg.se/

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0