Dagens Ridpass

Tobbe.

Va som sagt tänkt och rida ut idag. Men när jag skrittat en bit och skulle börja trava, tog det tvärstopp. Han såg något och jag fick honom inte till och gå. Hoppade t.o.m av och försökte leda fram honom, men nej då. Tvärstopp.
Så jag fick ge mig och vände. Men då höll man på och ta in fåren (typ en liten gård precis där han stannade) och då vågade han inte gå där heller! Haha, han blev fast!
Men så kom de som tagit in fåren, så då vågade han gå när det kom människor :)
Därför red jag hemma och bytte dag med imorgon, alltså hoppade jag lite. Han va verkligen fin och ställde upp ibörjan. Sen höjde jag lite till 110 ungefär och fick ett kanonsprång på ett räcke! Fick också ett bra språng på oxern men sedan gjorde jag ett misstag och det blev ett stopp. Och då blir han osäker och tycker inte att det är kul. Så jag sänkte oxern och fick ett supersprång där. Han tar i lite för mycket ibland tror jag, han tror att det är högre än det egentligen är. Visserligen känner jag ju då att han har kapacitet, men jag känner också att han inte tycker det är lika kul när det blir högre, då han blir osäker..


Kommentarer
Postat av: Mikaela

Gissa vad som kan finnas i påsen ;)



http://mikaelaljungberg.blogg.se/2011/february/kan-ni-gissa-vad.html

2011-02-08 @ 21:56:35
URL: http://mikaelaljungberg.blogg.se/
Postat av: Rebecca

sv; Oj han ser verkligen inte ut till att vara 18!

Har du haft honom sen han va 2-3?

2011-02-09 @ 18:44:02
URL: http://rebeccaeisengarten.blogg.se/

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0