Dagens Ridpass

Exando.

Hade ingen lust och rida ut, så jag slängde ihop fem stuts och körde lite styrka med gammelhästen! ;)
Han va duktig och kämpade på, fast han var ganska ansträngd i andningen, så det blev jobbigt.
Sen satte jag upp ett räcke på andra långsidan och höjde upp det. Alla språng kändes super och Exando taggade till när det blev högre! Hade på 1,10 sista språnget och Exando får det alltid och kännas så lågt!







Tobbe.


Först tänkte jag rida honom på banan också, men imorgon är det hoppträning och då tyckte jag det passade bättre med uteritt. Och det jag tänkte jobba med var och korta galoppen och det funkar ju lika bra ute i naturen som på banan :)
Iaf så va Tobbe pigg som vanligt och drog. I högergaloppen lyssnade han bra och kortade upp sig ganska bra. Men i vänster galoppen är han svagare, för då flyttar han ut bakdelen och byter till korsgalopp + sparkar bakut när jag kortar ännu lite till. Så jag ska bestämt styrketräna mer, särskilt i vänster!


Kommentarer

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0