Anonyma kommentarer

Ett ämne som alltid återkommer och som man ofta kan läsa om på bloggar, är kommentarer från anonyma
personer.

Ofta står det att det att bloggaren tycker det är väldigt fegt att vara anonym och "inte stå för vad man tycker". Bloggaren
stör sig på den anonyma och kommer med "svar på tal" som oftast är lika kaxigt som kommentaren själv. Vilket
betyder att man själv inte är bättre än den som skrivit kommentaren.

Jag håller med till visso. Jag tycker det är omoget och skriva något som är taskigt eller uttrycka sin åsikt på ett dåligt
sätt som kan göra bloggaren ledsen. Såklart är det väl sånt som hör till i bloggvärlden, sånt som de större bloggarna
får "se över". Men ändå. Vad är det som är så roligt med och trycka ner och såra andra? Och få ett dåligt rykte? Det
är antagligen därifrån det anonyma kommer. De vill tydligen trycka ner folk och ge dem dåligt självförtroende utan
att någon vet vilka de är. Det är ju inget konstigt med det heller, ingen vill väl bli ihågkommen för att vara en dålig
person? Men just när det gäller att vara taskig och då inte skriva ut vem man är så ska man inte heller skriva det.

Något annat jag stör mig på hos vissa bloggare som skriver "stå för din åsikt" och "ingen får vara anonym" och allt
det där, och som också skriver "jag har era IP-adresser". Ja, men då måste det väl kvitta om det står "anonym" eller
ett namn som till exempel "Hanna" eller "Karin"?! Du som bloggare har IP-adressen till alla som kommenterar och
då är ju ingen anonym? Varför då klaga på dem och skriva att de lika gärna kan skriva deras namn istället för "anonym"?!
Ett namn kan väl inte spela någon roll iaf?


Kommentarer
Postat av: Maia

tack för din fråga, svaren finns på bloggen nu:)



åhh vilken söt häst du har, älskar prickiga hästar, de e finast :D

2011-07-15 @ 17:03:09
URL: http://maiahl.blogg.se/
Postat av: Sofie

sv; coolt, lycka till och extra lycka till i debuten! :D

2011-07-16 @ 00:07:20
URL: http://sofiegarberg.wordpress.com

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0